ابزار رایگان وبلاگ

مصاحبه مصاحبه-کارگردان هالو4
 
اسطوره
مجموعه وبلاگ های گیم نت اسطوره

 

استودیوی بازیسازی 343 Industries هنوز در صنعت بازی های کامیپوتری خودش را ثابت نکرده است. بازی Halo 4 اولین عنوان ساخته شده توسط این استودیو است و طرفداران بی شمار این سری از بازی ها در تاریخ 6 نوامبر منتظر آن هستند. بازی ای که هم توانسته روح این سری که Bungie به وجود آورده را در خودش داشته باشد و هم چیزهای جدیدی را به نمایش دربیاورد. سایت VG247 نیز با توجه به اینکه این بازی مدتی دیگر راهی بازار می شود، گفتگویی با آقای فرانک اوکانر (Frank O’Connor) کارگردان بازی داشته و درباره سه گانه جدیدی که این استودیو در دست ساخت دارد، صحبت کرده است.

VG247: تا کنون اطلاعات مختلفی از بخش داستانی بازی منتشر شده و شاید اکثر ژورنالیست ها دوست دارند درباره این بازی اطلاعات بیشتری بدست بیاورند. به نظر شما آیا این سخت ترین تجربه Halo تا به امروز بوده است؟

اوکانر: در واقع این سخت ترین کار ما نیست، اما ما مضامین و قابلیت های جدیدی در آن به وجود آوردیم و شما سریعاً متوجه تغییرات به وجود آمده در بازی خواهید شد. باید بگویم که ما همچنان به ایجاد چالش های مختلف برای خودمان ادامه می دهیم. دشمنان جدید بازی Prometheanها نام دارند که به نظر من بسیار هیجان انگیزتر از Covenantها هستند. روند مبارزه با Covenantها مشخص بود. شما ابتدا با آن هایی که خیلی قوی بودند مبارزه می کردید و سپس به سراغ Gruntها و Jackal می رفتید. اما Prometheanها نسبت به کارهایی که شما انجام می دهید، واکنش نشان می دهند. آن ها باهوش هستند و هوش مصنوعی بازی به شکلی طراحی شده که در زمان مبارزه با چالش های بسیار عالی و هیجان انگیزی روبرو شوید.

VG247: آخرین طراحی Prometheanها از کجا آمد؟ آیا یک پروسه Interactive برای طراحی آن ها وجود داشت؟

اوکانر: طراحی بخش تخیلی بازی برای ما آسان بود و از اول می دانستیم که Prometheanها چگونه هستند. آن ها داخل Canonهایی که در Halo 3 وجود داشتند، بودند. همچنین داستان های مختلفی هم درباره آن ها نوشته شده بود که ما به آن ها نگاه کردیم. بخشی از چالش بازی این است که این دشمنان جدید به چه صورت در مقابل شما قرار بگیرند. چالش های درست، زمانی به وجود می آیند که شما طراحی خوبی برای آن ها داشته باشید. ما می خواستیم بازی از نظر فلسفی چیز متفاوتی باشد. همچنین قصد داشتیم که بازی استراتژیکی تر از زمانی باشد که با Covenantها مبارزه می کردید. زمانی که با دشمن درگیر می شوید، متوجه می شوید که همه چیز با برنامه صورت می گیرد و با شکل بازی کردن در نسخه های قبلی متفاوت است. این موضوع بسیار مهم بود، چون شما در طول بازی با آن ها مبارزه می کنید و باید سیستمی طراحی می شد که در طول بازی خوب عمل کند. به نظرم شما در این قسمت سورپرایز خواهید شد.

VG247: آیا چیزی وجود داشت که فکر کنید در نسخه های قبلی دارای ضعف است؟

اوکانر: خیر، چون من به نوعی در ساخت نسخه های قبلی نقش داشتم. من خیلی از بخش های نسخه های قبلی را دوست داشتم. بازی به شما آزادی زیادی می دهد. ما در این نسخه کاری کردیم که شما احساس قدرت بیشتری پیدا کنید و از نظر درجه سختی نیز یک سطح تازه را تجربه کنید.

VG247: تا کنون فقط دو مرحله از بازی را توانسته ایم بازی کنیم، اما داستان بازی در این دو مرحله ما را جذب خودش کرد. برای خلق داستان بازی تا چه میزان به عمق دنیای Halo رفته اید؟

اوکانر: برای خلق داستان بازی ما راه های زیادی را تجربه کردیم و به همین دلیل بسیار کامل از کار درآمده و اگر شما نسخه های قبلی و یا کتاب های این مجموعه را نخوانده باشید، سریع متوجه روند بازی خواهید شد. هر چیزی که درباره شخصیت های بازی لازم است که بدانید در این بازی قرار دارد. اتفاقات مختلفی بعد از مأموریت هایی که انجام می دهید، رخ می دهند که بازی به شما آن ها را توضیح می دهد. حتی ترمینال هایی در بازی وجود دارند که سورپرایزهای جالبی را برای شما دارند و می توانند مغز شما را منفجر کنند. ما داستانی خلق کردیم که شما را بیشتر درگیر خودش کند و بازیکنان نیز از آن لذت ببرند.

VG247: آیا این داستانی بود که شما دوست داشتید همیشه آن را بیان کنید؟ یا این داستان به دلیل اینکه Chief شروع تازه ای در بازی داشته باشد، خلق شده است؟

اوکانر: من همیشه دوست داشتم درباره اتفاقات قبلی بازی چیزهای مختلفی بدانم، چرا که تا کنون به این قسمت از داستان در این سری از بازی ها توجهی نشده بود. اسرار زیادی در بازی وجود دارند که دانستن آن ها بسیار جالب خواهد بود. زمانی که من در Bungie کار می کردم، درباره این موضوع با هم صحبت می کردیم و ایده های مختلفی درباره این موضوع داده می شدند. ما درباره اینکه چگونه به گذشته این سری برویم، صحبت می کردیم و در استودیوی 343 نیز دوباره همین مسیر را دنبال کردیم. به نظر من موضوع مهم این است که دنیای Halo را مرموز نگه داریم تا بتوانیم اطلاعات مختلفی را فاش کنیم که بازیکنان منتظر آن ها بوده اند. شما درباره این اسرار جواب هایی بدست می آورید و در این جواب ها سوالات دیگری را خواهید یافت. البته باید بگویم که روند بازی همیشه به این شکل نیست و شما قطعاً با سورپرایزهایی مواجه خواهید شد.

VG247: این اولین نسخه از سه گانه جدید Halo است. تا کجا لازم است پیش بروید تا داستان جدید بازی کامل از کار دربیاید؟

اوکانر: ما باید برای این کار مسیر بسیار طولانی ای را طی کنیم. باید مراقب این موضوع باشیم که داستان بازی از مسیر اصلی اش خارج نمی شود و به همین دلیل به طراحان بسیار خوبی نیاز خواهیم داشت تا بتوانند داستان بازی را درست پیش ببرند. ما در داستان بازی بخش های جدیدی به وجود آوردیم تا بتوانیم در آینده به آن ها بپردازیم. این موضوع یکی از چالش های بسیار سخت ما در این کار بود. بازی دارای یک سابقه بزرگ است و ما باید نسخه های جدید را به شکلی بسازیم که هم به نسخه های قبلی وفادار باشد و هم مسیر جدید را به وجود بیاورد.

VG247: تا اینجای کار که بخش داستانی بازی بسیار فوق العاده بود، اما بسیاری از بازیکنان به بخش چندنفره بازی نیز فکر می کنند. در این قسمت چه کارهایی انجام داده اید که ارزش این سری از بازی ها را داشته باشد؟

اوکانر: نظر طرفداران بازی در این قسمت برای ما بسیار مهم بود. خیلی از آن ها می خواستند که همان حالت Halo 1 را دوباره و دوباره مشاهده کنند، اما این موضوع دیگر کاربردی نداشت. اما ما کاری کردیم که تعادلی بین المان های جدید و بخش های کلاسیک بازی به وجود بیاید. هر چیزی که در بخش چندنفره مشاهده می کنید، با تغییر همراه بوده، اما این تغییرات به شکلی بوده که شما، هم متوجه المان های قدیمی می شوید و هم چیزهای جدید را خواهید دید. این کار به یک قانون در بازی تبدیل شد و حس خوبی به همه چیز بخشید. فوتبال حس یک بازی فوتبال را دارد، بیسبال هم حس یک بازی بیسبال را دارد و این بازی هم همین طور. ما کاری کردیم که این قسمت دارای معنا باشد و بازیکنان با هدف در آن بازی کنند.



پخش تبلیغات به صورت رایگان با نظر گذاری تبلیغات شما در دو وبلاگ دیگر هم پخش خواهد شد

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







           
سه شنبه 11 مهر 1391برچسب:, :: 19:19
مممد مهدی عنایتی

درباره وبلاگ


سلام اسطوره چیست؟ برترین سایتی که تا به حال دیده اید در این سایت قراره کلی مطلب جالب برای شما بگیم از مجله گرفته تا ماشین و بخش های دیگه یه وبلاگ دیگه هم داریم که به این آدرس تغییر یافته و دیگه تازه میتونین تبلیغ رایگان بذارین اونم با نظر گذاری پس بدویید که دیر میشه خدانگهدار
نويسندگان
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
 OSTOREH2.LOXBLOG.COM

سایت بالا را لینک کنید تا بتوانید در سایت لینک بگذارید

 







ورود اعضا:

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 1
بازدید دیروز : 4
بازدید هفته : 1
بازدید ماه : 129
بازدید کل : 16845
تعداد مطالب : 150
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1

چاپ این صفحه Begin parstools.com Social Bookmark --> این صفحه را به اشتراک بگذارید